Monday, March 31, 2014

:: Hakkımda ::

Merhaba! Hakkımda pek bir şey yazmadığımı fark ettiren okuyucularıma teşekkür edip, bir kaç bişey söylemek üzere mikrofonu elime alıyorum ...



UZAK DOĞU MEVZUSU

Uzak Doğu'ya yaklaşık 8 senedir ilgi duyuyorum;
Orta okuldayken çılgınlar gibi anime izlerdim sonra babama tutturmuştum beni Japonca kursuna gönderin diye . Japonca olmadı (o zaman hoca bulamadılar) ama liseye geçince Çince öğrenmeye başladım 5 sene kadar devam edip üniversite hayatına adım atınca maalesef bıraktım ve yazısı çok zor olduğundan (alfabe olayı yok) baya unuttum. Çince zor ama acayip zevkli bir dil :) Sesleri çıkarmaya çalışmak bazen sizi çıldırtabilir ama o tonlama olayını hallettiğinizde ki gülümseme ...



KORECE

Üniversiteye geçince bıraktım desem de bu sefer Korece'ye başladım :)




Aslında Korece'yi senelerdir izlediğim dizilerden ve sürekli dinlediğim müziklerden biraz çözmüştüm ama Koreli bir şirket olan CJ'de staj yapmaya başlayınca dil bilgisini , hitap şekillerini , yazıyı falan iyice oturtmadan Korece anlıyorum demek çok bir işe yaramıyormuş, öğrendim :(
Oradaki danışmanımın tavsiyesiyle Korece kursuna yazıldım ve halen öğrenmekteyim . Çok iyi değilim çünkü sadece haftada 1 gün 3 saat görüyorum, yavaş ilerliyorum . Zamanın mı yok ?.. derseniz, üşenmesem çok ama yok işte :D




BLOG YAZMA KARARI


Boş ya da dolu diye zaman ayrımı yapmadan ; zamanımın çoğunu dizi izleyerek geçiriyorum. Bazen kendime kızıyorum ' 'Sende amma boş insansın haa,yapcak bissürü şey varken '' diye  
İşte bu kızgınlık anlarından birinde blog yazmaya başladım . Saçma sapan tecrübelerim, bilinçsizliklerim yüzünden çok hata yaptım, lüzumsuz diziler lüzumsuz ürünler ... Türkiye'de Kore ürünlerini tanıtıp sadece Missha BB krem ile Etude House el kremi olmadığını göstermek istedim. Başkalarına belki faydam olur dedim ama hala zaman ayırma konusunda üşengecim :) 
Tabi bir de okunmuyor olduğumu düşünmek de ayrı bir alıkonma sebebi :/


KORE GÜZELLİK ÜRÜNLERİ 




Kore bakım ürünlerini  dizilerdeki güzel yüzlerden sonra merak etmeye başladım . Biraz araştırınca Korelilerin güzellik konusunda bizden açık ara önde olmalarının sebebinin düzenli bakım ve bakım ürünlerindeki çeşitliliğe bağlı olduğunu düşünmeye başladım . Burdaki CC krem nedir? yazımda ve 10 Adımda Korelilerin Günlük Bakımı yazımda bu konudan bahsetmiştim.





Makyaj malzemeleriyle aram çok da iyi değil ama bakım ürünlerini çok seviyorum. Eyeliner falan çekemiyorum . Her daim makyaj yaparken Jun JiHyun'un yukarıdaki hali gibiyim ^.^
Makyaj konusunda basit seviyedeki (temel bile değildir belki) bir insanın yapabildiği kolay makyajı yapıp, temel seviyede kolayca kullanılabilecek ürünler kullanmaya çalışıp blogda da basit ürünlere yer vermeye çalışıyorum . Pek çok yabancı güzellik blogunu takip ettiğimden ,çoğunu denemediğim halde, Kore kozmetik ürünlerinin çoğu hakkında fikrim var denebilir.


K-POP ve K-DRAMA

Sevdiğim bissürü K-pop grubu ve aktör /aktris var ama uzun liste yapsam bu yayın uzar diye sadece bir kaç tane sıkı takip ettiğim ve sevdiğim isim vereyim;


-8eight
-Lessang
- SHINee
-BTS
-Big Bang
-2NE1
-Orange Caramel
-4Minute
-Sistar
-Ailee
-Gummy
-Akdong Musicians
-Joo Won
-Song Joong Ki
-Yoon Eun Hye

f(x)'in müziklerini dinlesem de üyelerini kişisel olarak pek sevmiyorum, EXO'da aynı şekilde.
 Lee Minho severim ama dizi seçimine göre oyunculuğuna bakarım. 
Genel olarak güzel /çirkin kız grup ayrımından çok; coşturan, hoplama zıplama isteği veren kız grupları seviyorum, sanata / müziğe kişilerden daha çok değer veriyorum.
Oyuncular konusunda da Joo Won ve Song Joong Ki gibi farklı rolleri kaldırabilen mimik konusunda başarılı aktörleri izlemeyi seviyorum :D you-who-came-from-stars yazımda dizi eleştirsinde konudan çok kendi çapımda yorum yaptığımı görmüşsünüzdür, bu arada başarılı bir diziydi Jun JiHyun'un sürdüğü rujun Kore çapında stokları tükendi, fabrikadan çıkar çıkmaz yine tükendi... Gerisini siz düşünün artık :D

Sadece Kore değil Tayvan, Çin, Japon..  film/dizilerini , güzellik tavsiyelerini ve gündemlerini de takip etmeye çalışıyorum tabii . Gerçi T-dramalar falan Kore'ye göre örgü olarak basit herkes sevmeyebilir.

DİZİ - YEMEK YAPMA İLİŞKİSİ

   

Dizi izlerken yemek yapmayı  seviyorum. Bir ara daha fazla dizi daha fazla yemek gibi bir algım olmuştu :) Dizi olmadan asla yemek yapmam, mutfağa girmem diye düşünebiliyorum ikisi öyle özdeşleşti bende  :D

Bu ara kendimi tatlı yapmaya verdim, diziye bakarken krema karıştırıyorum, kek çırpıyorum falan :) Bir de kötü huyum var ;  olmuş mu diye bakarken yarısını bitirebiliyorum :(


GENEL OLARAK BEN 


Kahveyi çok severim, genel olarak içecek olayını severim . Ancak şu ara azaltmaya çalışıyorum , her şeyin azı karar çoğu zarar ;)



Korkunç şeyleri pek sevmem , eğlenceli ve komik şeyleri severim, genel olarak sakin bir hayatım var , Ankara'da yaşamanın verdiği bir ekşınsızlık oluyor tabi :D 


Öğrenciyim, bir kaç kez yurt dışına çıktım ama çok da tecrübeli sayılmam sadece eğlencesine paylaşımda bulunuyorum . 

Yazıyı sonuna kadar okuyan olur mu bilmiyorum , hakkımda yazsam okunmaz diye şimdiye kadar yazmamıştım :D

Sonuna kadar okuyanlar yorum bıraksa süper mutlulaşırım ~~


Blogger olarak photoshop olayından anlamak istiyorum kolay , ufak tefek düzenlemeler için ne  önerirsiniz?

Merak ettiğiniz başka bir şey var mıdır sayın okuyucum? Bir de bunu sormak istiyordum , sorcaktım soramadım dediğin ...












No comments:

Post a Comment