Sunday, August 4, 2013

Buzlu Kahve / Soğuk Kahve / Ice Coffee


Bir kaç ay önce , okulda final haftamdayken sürekli hazır kahve içmekten sıkıldım. Hava çok sıcaktı ve evde soğuk kahve yoktu. Fakat hala uykumu açacak ve dışarıda içtiklerim kadar zevkle içebileceğim bir soğuk kahveye ihtiyacım vardı. Dışarı çıkıp alıp gelsem uzun sürecek, sınava çalışamayacağım , zaten saat gece yarısı olmak üzere... Derken internette biraz gezindim, bir kaç video ve tarifi birleştirip kendi soğuk kahvemi evde kendim yaptım! İçine kurabiyeydi, krem şantiydi derken Caribou Coffee'deki Snowdrift tarzı bir şey oldu . Daha sonra bu tarifimi sadeleştirerek de defalarca şekilden şekile soktum ve çoğunlukla hazır kahveden daha lezzetli sonuçlar aldım.


İşte tek kişilik tarif en büyük bardakta;

Tahmini süre 5-6 dk

1 tatlı kaşığı nescafe gold ( kahve sevme düzeyine göre artırabilirsiniz )
1/4 su bardağı kaynamış su
1 su bardağı soğuk süt
Buz

İsteğe bağlı,

şeker
çilek reçeli
1 tatlı kaşığı kakao (veya hazır çikolata sosu en son içine ve üstüne sıkılabilir.)
2-3 yemek kaşığı çırpılıp soğutulmuş krem şanti
çikolata ve kurabiye parçacıkları

Yapılışı

Su bardağından büyük bir bardak seçiyoruz yoksa, çırpma kabında çırptıktan sonra da bardaklara bölebilirsiniz. Bardağın içinde sıcak suyla; nescafe , kakao ve varsa şeker ( kurabiye,krem şanti,reçel ve çikolata yeterince şekerli yapıyor ben şeker koymayı tercih etmiyorum ) karıştırılarak iyice eritilir. Üzerine soğuk süt  eklenir  ve kaşıkla karıştırılıp , bol köpüklü olması için çırpma kabında 1-2 dakika çırpılır. Diğer malzemeler eklenir ve kurabiye parçası gibi kırılmasını istemedikleriniz eklenmeden bir kez daha iyice karışması için yarım dakika kadar çırpılır. Bardağa dökülür. Buz konur. Süslemeyi isterseniz yapabilirsiniz benim pek yeteneğim olmadığından o konuda yorumlarınızı bekliyorum :D 

Süt miktarı çoğunlukta olunca latteye benziyor isterseniz kaynamış su miktarını artırıp sütü azaltarak damak tadınıza uydurabilirsiniz ;)

Sizin farklı  kahve öneriniz var mı? Ben kahveyi çok sevdiğim için her tür öneriye açığım.
Tariften hoşlandınız mı?


No comments:

Post a Comment