Wednesday, June 25, 2014

Japon Lise / Okul / Gençlik Dizileri # 2

Bu yazının devamı olan Japon bilim-kurgu, aksiyon vs dizileri listesini bu linkte bulabilirsiniz ! TIK


Eğlenceli  Japon gençlik / okul dizisi serisine 2. soluğu getirme zamanı geldi de geçiyor sanırım :) EEee okul bitti, başlarken okul dizisi olur da biterken olmaz mı?  ~~Tatil girince eminin pek çok kişi hangi dizileri izlesem diye liste yapıyordur ^^ İşte Japon dizileri hakkında yazım ;)


Forty Nine



Bu dizinin film olduğunu sanarak başlamıştım ''1 saat izlicem bitcek '' diye düşünmüştüm :)
 Sonra çok hoşuma gitti ama Japonca'dan İngilizceye çeviren çevirmenin yavaştan alması ve Japonya'da da bölümlerin çıkışı arasında kestiremediğim ama çok uzun olduğuna inandığım sonu gelmeyen bekleyiş süreleri konması nedeniyle her hafta yeni bölüm gelmiş mi diye kontrol etmekten bıkıp usanmama değen ^.^ bir diziydi. (Bu yüzden bölümler birikmeden yeni Japon dizisine başlamanızı önermem ) 

Korelilerde de mevcut olan ; ölünce 49 gün başkasının bedenine girme olayı üzerine kurgulanmış. Çocuğumuz babasına annesinin gönderdiği boşanma kağıtlarını imzalattıktan sonra yolda araba kazası geçirir. Baba oğlunu korumak için ölür ve oğlunun bedeninde yaşamaya başlar. Ailesinin kendisi hakkında pek bişey bilmediği kendisinin de ailesi hakkında bişey bilmediğini fark eden babanın Olayları düzeltene kadar 49 günü vardır.İlk bölümde sıkıcı gelebilir ama sonrasında; liseli oğlunun vücudunda liseye gidip, ezik oğlunu kızların peşinde koştuğu havalı bir basketbolcu , evde de sorumlu bir üyeye dönüştüren babanın karakteri ile  aynı bedeni 'bir babanın bir oğlun' kullanmasından şaşkına dönen liseli arkadaşların katkısıyla çok eğlenceli hale geliyor :)
Çok hoşuma giden şöyle bir sahne vardı ; Başrol baba olarak oğlunun vücudunda olduğunu söylediğinde, liseli çocuklardan biri '' Senin yanında biraz daha durmak istiyorum, çünkü artık senin sayende ölenin beden olduğuna inanıyorum.Ruhların ölmediğini bilmek  beni rahatlatıyor. Yok olmak istemiyorum  '' tarzı bir şey söyleyip, bizlerdeki öbür Dünya inancına gönderme yapıyordu ^.^ Dünyanın her yerinde insanlarda; bir ölünce yok olmayı istememe hali olduğunun bir kanıtı olsa gerek ~~

Shark

Bu dizi Kore dizisi Shut Up Flower Boy Band'i andırıyor ama ben onu izlediğim kadar eğlenmedim. Yine de müzikli dizi sevenlere önerilir ;) 


                 

    

    35-sai no Koukousei




Sonuna kadar izleyemedim bölüm bölüm çıksın diye beklemekten sıkıldığım için bırakmıştım. Henüz hepsini izlemedim ve araya zaman girince de devam etme isteğim kaçtı.  Ama lise dizilerine ilginç bir soluk olmuş. Misaki Number One gibi olur diye hayal etmiştim, biraz daha farklı .Yine lise öğrencilerinin sorunlarına değiniyor. 35 yaşındaki bir ablamız pılısını pırtısını toplayıp lise hayatına geri dönüyor ! İlginç ~~


Heartbroken Chocolatier



 3 ya da 5 bölüm izleyip çıkmasını beklerken unuttuğum dizilerden bir de bu olmuştu. Bir kaç +18 sahnesi vardı. Ama genel olarak adında da olduğu gibi '' çikolatacı '' nın hayatı üzerine olduğundan ve ben de tatlıyı - ki özellikle de çikolatayı - çoook sevdiğimden başlamıştım . Adamımız çikolatayı en iyi şekilde  yapmayı öğrenmek için Fransa'da eğitim alır . 
Sevdiği kıza yaptığı çikolatalardan yedirmek için '' usta çikolatacı '' olma çabasıyla gittiği Fransa'da edindiği başka bir çikolatacı arkadaşıyla birlikte  geri döner, çikolata dükkanını açar  . Fakat kız gelip '' Düğünü için tatlıları yapmasını '' ister :'(   
Dönüş yapmış haliyle karizmasını artıran baş karakterimiz, çikolatıcıda çalışan ablamızın da seneler sonra dikkatini çekmiştir 0.o Yanında Fransa'dan getirdiği arkadaşı da ; çikolatıcı karakterimizin kız kardeşine tek taraflı aşık olmuştur ! Bu sırada -arkadaşımın bana benzediğini iddia ettiği ama görseniz hiç alakam olmayan- Kiko Mizuhara da bir gruba PV çekiminde  modellik yaptığı bir sırada tek taraflı olarak ; grubun üyelerinden birine aşık olmuştur ! Rakip çikolatacı Ricdor ise kendi çapında tek taraflı bir aşk anlayışına sahiptir ^.^
Bu dizinin  ''Tek taraflı aşk'' üzerine ilginç bir çizelgesi vardı .  Ratingleri de Japon gençlik dizilerinin pek çoğuna göre yüksek görünüyordu ^^ Sonradan sonradan olgunlaşan bir havası var.
Adam çikolata yapıyor ve bir sürü kişi de yiyor mmmm :) Lezzetli görünüyor ! ( Belki ilişkiler konusunda mantıken ters gelebilecek bir kaç düşünce de içermiyor değil denebilir~~ki bu kişinin bakışına göre değişebilir )

Mei-chan no Shitsuji 

(Mei-chan'ın Kahyası)




Bu dizi bir Japon klasiği desem yeterli olurdu her halde, tam o  japon okul dizisi tadı var ya ondan işte :) 
Mei - chan ailesinin ölümü üzerine büyük babası tarafından zenginlerin okuduğu bir okula alınır.  Bu okulda okuyan her kızın bir de extra extra  çok yetenekli kahyası vardır. Mei-chan'ının da dedesinin servetine talip başka rakipleri ve okula alışma sürecinde yanında olan yetenekli ve yakışıklı kahyasıyla , önünde uzun bir yolu vardır ! Her Japon zengin liseli dizisinde olduğu gibi bu lisenin de kendine has ilginç ve birbirinden eğlenceli kuralları vardır ;) Shh... Kimse duymasın ; Kahyalarla aşk yaşamak yasak ~~



Atashinchi no Danshi



Hanazakari'yi izleyenlerin %70 i bu diziyi de izlemiştir  :D 
Baş roldeki kızımızı tanıdınız değil mi? 
Baş rol kızımız borç içinde yüzen babası yüzünden sefil bir hayat sürmekteyken oyuncak şirketi kralı tarafından kurtarılır. Kendisinin yakında öleceğini ve bu sürede kendisiyle evli kalıp , kendisine bakarsa borçlarından kurtaracağını vaad edip kızımızın aklını çelen oyuncak kralı ölünce vasiyetinin karanlıkta kalan kısımları aydınlanmaya başlar ! Kızımızın borçtan kurtulmak için yapması gereken bir sürü görevi vardır ! Bir birinden yakışıklı ve çeşitli değişik (!) özellikleri olan oğullarını aynı masada yemek yemeye ikna etmek bunlardan en basididir ! Ayrıca amcamız ölmeden önce bissürü ilginç icat yapmıştır ...
 Bu diziyi annemle izlemiştim '' Artık bi tuhaflık olunca dizilerin Japon dizisi olduğunu hemen anlıyorum, Allahım adam neler icat etmiş, işsiz ; o ev nasıl öyle ya adam hileli dolanlı bir kale yapmış haa '' demişti, işte cümle bu dizinin özeti :D 


Shiritsu Bakaleya Koukou


Bu diziyi 1 bölüm izleyip sıradan bir yankee dizisi diyip bırakmıştım ama geçen gün arkadaşım ''Filmi çok kötü olsa da dizisi güzeldi yaa'' . Dediği için bu listeye yazayım dedim . Okulları rezalet durumda olan erkek okulu öğrencileri  kavgacı ve serseri bir ruh haliyle ; narin kızlarla dolu bir okula geçmek durumunda kalırlar ... 




Yamada-kun to Nananin no Majo 

(Yamada-kun ve 7 Cadı)



Bu dizi Japon tuhaflıklarının uç örneklerinden ! Switch Girl dizisinde eğlenceli bir performans sergileyen kızımız Nishiuchi Mariya ve Japon gençlik dizilerinden eksik olmayan Yamamoto Yusuke 'yi görünce izlemeye karar vermiştim. Çok farklı bir dizi olduğunu ve herkesin eğlenmeyeceğini belirtmeliyim. Okulun gizemli işlerle ilgili kulübünün araştırmalarıyla okulda sözü geçen bir efsanenin üzerine eğilinir. Okulda 7 cadı vardır ! Bu cadıların her biri farklı özellikte birer güce sahiptir ve okulun en güçlüsü olma yarışındaki okul başkanı da bu güçlerin peşindedir. Yalnız bu güçlerin karşıdaki kişiye de geçmesi için cadıları öpmesi gerekir!  Ayrıca daha 7 cadının tek tek kimliğinin tespit edilmesi gerekmektedir ! Dizi boyu herkes birbirini öpüp duruyor anlayacağınız ^.^ 
Ama gizem ve komedi unsuru içinde tabiii ~~



Yasuko to Kenji


Bu dizide de Japonların Yankee kültürü ( serserilik türü) işlenmiş. Motosiklet çetesi üye abi, ailesinin ölümünden sonra küçük kardeşine bakmak için doğru dürüst bir iş tutmak ister. Ardın yeteneklerinin farkına vararak bir Mangaka olmaya karar verir. Sakuraba Reika adıyla bir kadın Mangaka gibi romantik mangalar yazar . Pek çok kişi onun kadın olduğnu sanmaktadır. Gerçekte ise sinirli bir eski motosiklet çetesi üyesidir! Mangakanın küçük kardeşi de ilk görüşte bir çocuğa aşık olur . Çocuğun ablası sevimli bir çiçekçi işletmektedir maddi durumları çok iyidir ve çok tatlı görünür. Oysa ki  kendisi de eski bir motosiklet çetesi üyesidir! Öyle aşırı aşırı güzel bir dizi olmasa da motosiklet çetesinin kavgalarıyla eğlenceli sayılabilir ;) Kız biraz gıcık :D







 Ouran High School Host Club / 2011 

Bu dizi de Japon okul dizisi klasiği tadında! Yakışıklı erkekler... olmayacak şeylerin oluvermesi ... Pek çok şeyin her gün olan normal şeyler gibi karşılanması ... 



Kızımız zenginlerin okuduğu bir okula gelir, ama kısa saçı ve kıyafetleri yüzünden onu erkek zanneden yakışıklı erkekler kulübü üyeleri tarafından kulübe verdiği maddi zararın karşılığı olarak kulüpte''  host ''olmasını isterler. Her bölüm ayrı bir konseptle okuldaki kızları eğlendiren kulübün yeni üyesi de ortama renk katar ! Kulübün iktisadi işletmesinden sorumlu zeki çocuk sürekli kar amacı güderek yeni konseptler ve para getirecek aktiviteler bulmaya çalışır :) İkizler aralarındaki çekişmeyi yansıtmadan eğlenmeye çalışırlar. Oyuncağına sarılan tatlı çocukla, güçlü çocuk arası sevimli ilişki, ve baş karakter hakkındaki efsanevi söylentiler ...  Eğlenceli, sevimli, klasik. Bir sürü değişik konsept içeriyor belki birini seversiniz ;)

Yamada Taro Monogatari

Bu dizide kızımız zengin koca bulabilmek için zenginlerin okuluna gider. Okulun 2 yakışıklı ve çok yetenekli öğrencisi vardır ki herkes peşlerinden koşar . Ancak bir tanesinin zengin olduğunu sansalar da aslında burslu öğrencidir ve evde 6 kardeşine bakmaktadır ve yiyecek yemeği zor bulmaktadır ! 







Proposal Daisakusen / Operation Love 
(Bir Şans Daha  2007) 

Kore versiyonu Operation Proposal'ı izleyip çok beğenmiştim. Bunu henüz izlemedim ama merak ediyorum , belki bu yaz izlerim diye listeye koydum ;)  Operation Proposal hakkında yorumlarım için --> Bu Linke Tık!









Yaz için sizin dizi önerileriniz neler ?

No comments:

Post a Comment