Thursday, August 14, 2014

Korea Haul ~~ Koreyi Aldım - Kore'de Alışveriş İpuçları






Merhaba arkadaşlar ~~
 Kore'den geldiğimden beri anca soluklanma fırsatım oldu ve hemen aldıklarımı ve alışveriş anılarımı yazmak için kolları sıvadım . 
Telefondan girilince okunması çok zor olduğundan çok uzun ve yüklenmesi zor resim içeren yazılar yazmamaya çalışacağım ama yapım gereği başarabilir miyim bilmiyorum  ^.^

*** Okumadan Önce Bunları Dikkate Alınız ; 

*8-10 kg arası sadece kozmetik ürünü olmak üzere Kore'yi aldım arkadaşlar :D Koreliler elimdeki poşet kalabalığıyla sürekli resmimi çektiler , Seoul'de 2 saatlik alışverişte nerdeyse 500$ harcamayı başardım ^^. 
*Bizi orada karşılayıp ağırlayan Korelilere ''gönüllüler'' diyeceğim !
*Marketten kastım pyunhijom denilen bakkal büyüklüğünde hemen hemen her 5 dklık mesafede karşınıza çıkan 24 saat açık marketlerdir!

Evet bu önemli bilgileri verdikten sonra işte Kore'de alışveriş yapan Merve'nin anlatacakları ;


İlk gün gider gitmez hava limanında  reklamlarda gördüğüm içecekleri alarak başladım, o sırada diğer Türk arkadaşlar daha etraflarını incelemekle meşguldüler ve henüz bir şey alma modunda değillerdi . 
Sonra Gönüllülerle yola çıktık ve durduğumuz ilk yerde yine Kore'de ilk kez gördüğüm mısır koçanı çayını aldım ve kasada onların yardımı olmadan çok iyi idare ettiğimi görünce gönüllüler şaşırdılar bende '' Alışveriş yapmayı çok seviyorum da ...'' dedim gülüştüler . Sonradan gerçekten çılgınca alışveriş yaptığımı görünce ''keşke en baştan inansaymışız '' dediler ~~


Neyse bazı ilginç şeyleri zaten facebook sayfamda da paylaştığımda burdan tekrar paylaşmıyorum ;)

Öncelikle Kore'den neler alınır ?


1- Kore içecek cenneti... bence ..

  •  Gidince zaten mutlaka marketlerdeki kahve çeşitliliğini görürsünüz. Benim gibi kahve delisiyseniz Kore kahvelerinin her türünü denemeye çalışın . Marketlerde ve kahvecilerde satılan çok güzel kahveler var. Ayrıca vitamin ve enerji içecekleri de çok çeşitli. Hava nemli olduğundan derecesi düşük olduğu halde çok sıcak hissediliyor ve insanla çok sıvı tüketiyorlar. 
  • Su marketlerde çok pahalıydı (yarım litresi 1-2 $) onun için ben de sıklıkla vitamin içeceği tercih ettim . 
  • Vitamin içeceklerinin  hepsi de ucuz değil gerçi 2$ (4-5 lira) civarında.
  • Kahveler genellikle markette 1-2 $ ve kafelerde 4-6$ arası . 
  • 200-240 ml lik sütler 1-2$ ve meyveli sütler Türkiye'de daha ucuz ve lezzetli bence . Turist olarak gitmişken denemeden dönmek olmazdı ^^ 



2- Ginseng 

Hediye olarak aile büyüklerinin hepsine ginseng getirmek istiyordum ama  iyi bir kutu ginseng çayı 50$ civarında ki ; 1-2 ay gitmeyebilir. İşe yaraması için en az 6 ay içilmeli dedi ordakiler .Ben de herkese alamadım :( Ginsengin iyisi Kore'de de pahalı ama ucuza da ilginç ürünler var. Mesela  10$ a 20 tane ginsengli ağrı bandı aldım. Anneanneme verdim sevindi. Çok işe yarayacağına inanmasam da onun bilinçaltına '' Çok harikaymış Kore'deki herkesi iyileştiriyormuş, ilk başta hissetmezmişsin ama sonradan baya işe yarıyormuş , çok para verdim bunlara ben :) '' diyerek iyileşme gücü verdim. Ne demişler ; İnanmak başarmanın yarısıdır !
Yine de ailenize 1-2 kutu en az %50 ginseng içeren bir çay / pekmez tarzı bi hali var onu getirmenizi öneririm. Enerji verir, sevindirir ;) 

3- Sevimli Şeyler

 

Kore'den sevimli not defterleri,  kalemler , çoraplar, kıyafetler ve takılar alınabilir. Yabancılar çok fazla çorap alıyorlar fiyatları 1-2 $ civarına K-poplı veya sevimli /geleneksel pek çok model var .Fiyatları her zaman uygun değil ama gerçekten çok şirin kırtasiye ürünleri vardı dayanamayıp bir sürü de not defteri hediye getirdim ^^

4- K-Pop Ürünleri

Ben bir ara album alıyordum ama evde çok yer kaplıyor ve şarkıları bilgisayara yükledikten sonra bir daha albumü yerinden bile kaldırmıyorum diye artık almıyorum. Mümkün mertebe youtube'dan dinlemeye veya legal yollardan indirmeye çalışıyorum. Albüm dışındaki not defteri, takvim vs bana çok pahalı geldi. Belki de aşırı hayranı olduğum tek bir sanatçı olmadığından ...Bilemiyorum ...  Ben pek çok sanatçının ESERLERİNİ  severek takip ederim ara sıra üstlerinde resmi olan şeyler hoşuma gitse de almak zorunda hissetmem kendimi pek . Bir takvime yaklaşık 25$ vermek , ünlünün yüzü bile zor seçilen basit bir kaleme 10$ vermek grubumdan kimse istemediği için k-pop dükkanına 2 dk girip çıktık ve pek bişey inceleme fırsatım da olmadı :(

5- Kozmetik !!!!


- Kore'de 30-40 tane yerli kozmetik markası var. Dolayısıyla rekabeti hayal edebilirsiniz ! Ayrıca pek çok insan da gerçekten düzenli kozmetik alıcısı. Her ay yaklaşık yeni 100 ürün piyasaya sürülüyor. Bu da demek ki Türkiye'de aynı kalite ürünü bulmanız daha zor veya daha pahalı olabilir, gitmişken kozmetik almaktan çekinmeyin ;) 
Arkadaşlarım Merve bu nasıl deyip alsam mı derken ben direk sepete atmış oluyordum ^^ 

Road Shop vs High End Brand


- Kore'de road shop ve high end (luxury) brand şeklinde kozmetikler iki grup. Get it beauty (ünlü Kore Güzellik programı) izlediyseniz ürün testi yaptıklarında bu iki kavramı çok kullanıyorlar. High end  (luxury) brand ; Laneige, Hera, IOPE, Lirikos,Sulwhasoo,History of whoo, su:m37 ... gibi sokakta/çarşıda genellikle kendi adıyla ayrı mağazası olmayan ; bizde YKM , Boyner gibi mağazalardaki gibi standlarda satılan markalar .  Road shop markalar ise kendi ismiyle sokakta ayrı mağazası olan ve fiyat olarak daha ulaşılabilir olanlar . Resimdeki gibi sokakta Etude House, Tony Moly, Beyond , Holika Holika , Nature Republic, İnnisfree gibi markaların dükkanını bulabilirsiniz ;) Get it beauty'nin bazı karşılaştırmalarında lüks olanların dörtte biri fiyata road shoptan alınan ürünlerden çok iyi sonuç alıyorlar yani kalitesiz değiller .

- Kore'de fermente (mayalanmış) yiyecek ve mayalanmış kozmetik çok popüler ve bu cildin daha genç ve dinç görünmesinde etkili . Gitmişken bir fermente bir ''First essence '' edinmenizi öneririm, Türkiye'de var mı hiç bilmiyorum :D

- Küçük şehirlerde alışveriş yaparsanız daha az turist gördüklerinden ''Sample manhi cuseyo(Sample çok verin lütfen) '' derseniz daha çok sample veriyorlar . Ben küçük yerde sadece tek bir kozmetik mağazasına girmiştim. Seoul'de daha çok çeşit bulurum diye kozmetiğe bakmamıştım ama Seoul'de çok fazla turist var . 110 küsür dolar alışveriş yaptığım innisfree çok kalabalıktı 2-3 sample-cık verdi sadece :( 

NOT : Çanta, takı gibi şeyleri de küçük şehirlerden almanızı öneririm . Gwanju'da 10 $ a ortapedik sırt çantası görüp ''Seoul'de daha güzeli vardır'' diye almadım . Seoul'de aynı konforda ama  görsel olarak daha cazibi vardı ama 70-80 tl'ye. Keşke alsaydım diye çok üzüldüm .

NOT : Telefon kapları Kore'de hiç ucuz değil ve çoğunlukla ya çok sade ya da  abartılı süslü modeller var. Ortası pahalı ...


NOT : Kıyafetleri çoğu yer denetmiyor ve Korelilerin kalçası yok , göğüsleri küçük dolayısıyla kıyafetlerle beden sorunu yaşayabilirsiniz. Çok tatlı kıyafetler var ama ben denemeye vaktim de olmadığından hiç paramı riske atmadım, zamanınız varsa, deneyip alın  derim ;) 

Daha yazacak şeyim elbette çok ~~ Zamanım oldukça siz en çok hangi konular üzerine yazmamı isterseniz o konularda yazmayı planlıyorum :) Bu yüzden lütfen yorum bırakınız !!













No comments:

Post a Comment