Thursday, September 19, 2013

Okula Dönüş ^. ^ Okulla İlgili Japon Dizileri Olmadan mı?

CLICK TO SEE THE ENGLISH VERSION OF THIS POST!

Bu yazının devamı olan yeni Japon gençlik dizileri tanıtım yazımı Bu Linkten okuyabilirsiniz! TIK
Bu yazının devamı olan Japon bilim-kurgu, aksiyon vs dizileri listesini bu linkte bulabilirsiniz ! TIK
Benzer tarz 2020 taze dizi önerileri için 2020 Taze Japon Dizisi Önerileri İçin TIK

Merhaba!! Okula dönüyoruzzz :)

Uzun bir tatilin ardından yoğun okul günlerine dönüyoruz..Özellikle de eğer lisedeyseniz hayalleriniz ve ne olmak istediğinizle ilgili pek çok soru kafanızı kurcalıyor olmalı . Belki de üniversite sınavı için çetrefilli sorularla cebelleşiyorsunuz ve bir sonraki yazı iple çekiyor, okuldan bir an önce kurtulmak istiyorsunuz :) Ne olmak istediğinize karar vermenize yardımcı olacak bu diziler ve belki bir hedef koyup çalışmalarınız düzene sokacak , özellikle Misaki Number One!

Ama!! Hayatınızda önemli bir dönüm noktası olan lisede yaşayabileceğiniz harika anıları unutmamak ve küçümsememek lazım! Lise arkadaşlarla beraber büyünen bir yerdir. Sizin ergenliğinizin keskin dönemlerine katlanmış o insanlar, hayatınızın geri kalanında artık size kolayca katlanabilecek siyah kuşağı elde etmiştir. 

Lisedeyken  ''artık bu çile bitsin '' derdim :(Çünkü hiç eğlenmediğimi ve dersaneyle okulun fazlasıyla yorucu olduğunu düşünüyordum. Fakat üniversiteye geldiğimde lisedeki arkadaşlıkların samimiyetini özlediğimi fark ettim. 

Bence beraber kafede oturup sohbet etmek ara sıra iyi olsa da, çok akılda kalıcı ve orijinal bir hatırası olmuyor.

Japon okul dizilerinin sevdiğim yanı da bu:) Amerikan dizilerindeki gruplaşma- grup kavgaları- kirli dedikoduların aksine ; ''bu arkadaş neden bu tavrı sergiliyor, onun için ne yapabilirim?'' diye endişelenmek...(Grup kavgaları var ama bunları çözme yoluna gidiyorlar)
Ancak bu mantık öğrencilerin gerçekten kim olmak istediklerini bulmaya yardımcı olabilir ve onları intiharın uçurumuna itmez!

 Bence üniversite yaşam savaşı verilen kalabalık bir yer. Herkesle ortak paydada birleşebilmek çok zorlaşıyor. Lisede beraberliği anlayın ve keyfini çıkarın :)

Okul anılarınızı hatırlatırken gençlerin sorunlarını ele alan bazı Japon okul dizisi önerilerim;
Hadi ne duruyoruz!!


Yankee kun to Megane chan

Ailecek izlenebilir/ Gençlik!


>Bu dizi değişimi ve onun sancılı sürecini eğlenceli bir kurgu ve oyuncu kadrosuyla ele alıyor. Komik ve eğlenceli yapımları sevdiğimden izledim. Yalnız ilk bölümden sonra güzelleşiyor , biraz sabredin ilk sahneye bakıp bırakmayın :) Denemeyi bırakmayın ve kendinizi değiştirmekten korkmayın!



Yankee kun ve Megane chan'da  beraber etkinlikler hazırlamanın arkadaşlar arası  iş birliğini artırıyor olmasından ve tüm sınıfı yakınlaştırmasından bahsederlerken kendi anılarımı hatırladım . Zamanında ''benim dersanem var, zaten çok yoğunum, ben beceremem , kim uğraşacak yav...'' dediğim okul etkinlik ve organizasyonlarında yer almanın bana neler kattığını o zamanlar fark edemediğimi anladım. Okulun benim gözümdeki değeri mezuniyetten sonra daha da arttı. Lise anılarım canlandı ve iyi ki böyle zorlu bir etkinliğin parçası olup tüm sınıfla ortak paydada bulunmayı başarabilmişim dedim :) Özellikle öğretmen desteksiz yaptığımız organizasyonlar gerçekten bizi birbirimize karşı sorumluluk sahibi yaptı ve birbirimize saygı duyduk ^.^

Önemli ve zor olan; sınıftan 3-5 kişiyle kanka olmak değil, herkese yakın durabilmek; herkesle anısı olmak ve herkesle beraber geçinmeyi öğrenerek bir şeyler yapmayı başarabilmek.. Sıkıntısı olan yakın arkadaşı olsun/ olmasın yardım eli uzatabilmek ve '' Ben burdayım yalnız değilsin'' diyebilmek. Bunu BİZ yaptık diyebilmek... Yardımlaştık , paylaştık, sıkıntılarımızdan büyüdük ve yarınımıza cesaretle yaklaşmayı birbirimizin desteğiyle başardık diyebilmek : ) 

Gülümseyerek hatırlayabileceğimiz anılarımızın bizi ömür boyu ısıtması ve ''pes etme'' demesi...


Switch Girl
+12 Gençlik

Bu dizinin her bölümü yaklaşık 25 dk sürüyor, şahsen ben çok eğlendim. Başrol oyuncusu rolüne fazlasıyla uymuş. Okulun popülerleri arası durumlar ve insani yanlar üzerine komik bir yapım. 
Popüler kızların okul dışında nasıl  olduğunu hiç merak ettiniz mi? Belki de en rahat kıyafetleriyle hiç beklenmedik tavırlar içerisinde sizi gülümsetebilecek halleri vardır. Belki de onları kendinize daha yakın hissedersiniz.


Her zaman her yerde kendimiz gibi olamadığımız belli bir şeydir. Zorlamanın anlamı yok :)
Asıl mesele, yanında kendimiz gibi olabildiğimiz arkadaşlara sahip olmak ve bu esnada diğerlerinin de kalbini kazanabilmek ^.^


Kızsal sorunlar ve bazı sahneler sebebiyle 12 yaş altı izlemezse daha güzel olur :)


Switch Girl 2 

+15 Gençlik




Açıkçası uzun sürüp canımı sıkmayan bu diziyi çok sevmekle beraber devamının olması gerektiğine inanıyordum ve 2.sezonu gelince çok mutlu oldum! Şimdi de inşallah 3. sezon diyorum :D
Arata çok cool  ^.^
Fakat lisede ilişkileri ileri taşımak için acele etmemelisiniz. 
Bazı sahneler sebebiyle +15 diyorum :D

Misaki Number One!!

Ailecek izlenebilir/ Gençlik!

Annem ve kız kardeşimle beraber '' Ay bu Misaki ne şeker, ne düşünceli , ay bu dizi çok zevkli ve öğretici '' diye öve öve izledik. Günlük problemlerle nasıl başa çıkılabileceği hakkında çok güzel dersler veriyor. Hem öğretici hem eğlenceli. Azim ve sebatın bir şeyin olacağına inanmayla getirdiği sonuçlar sizi ve çevrenizi de ikna edecek. Eee ne demişler inanmak başarmanın yarısıdır! Başkaları da sizin olacaklara inancınıza inanırsa yardım eder ;) 
Bir de kimseyi küçümsemeyin ^.^




Perfect Girl Evolution /Yamato Nadeshiko Shichi Henge

Gençlik

Bu hikayede üniversite okumak için Tokyo'ya gelen farklı ve ilginç özelliklere sahip öğrencilerin ev arkadaşlığı ve bedava oturabilmek için evin siyahlar içindeki kızını bir hanımefendiye dönüştürme çabalarını anlatıyor. 

Daha çok kim olduğunu ve nasıl biri olamanın seni ve etrafını mutlu ettiğini bulmanın yolunu anlatan ilginç bir dizi. Pek komedi tarzı değil ama eğlenceli sahneler var. 
Okulda geçen pek sahnesi olmasa da okul hayatında yara alanların bununla başa çıkması üzerine olduğu için listede :)

Bir diğer sebep biraz özel ama, annesiyle sadece teknoloji vasıtasıyla iletişim kuran çocuğa çok benzemem ^.^


Itazura na Kiss / Love in Tokyo 
Gençlik

Aslında bu diziye karşı kafamda o kadar çok olumsuz eleştiri var ki ayrı bir gönderide belirtmek istiyorum. Hatta zamanım olursa diğer versiyonlarla karşılaştırmasını yazmak istiyorum . (Gerçi kimse bloğumu takip etmezse, yazdıklarım okunmayacaksa çok üzücü olur, ama istediğiniz dizi yorumu önerilerini aşağıya yorum olarak yazarsanız mutlu olurum :)  
Spoiler olarak rahatsızlık duyduklarımın bir kısmından bahsettim.
 Tayvan ve Kore yapımını izlediyseniz konusunu yakından tanıdığınız bir dizi. Zaten tek güzel ve çekici yanı konusuydu diyebilirim.
Çok hayal kırıklığına uğradım. Mesaj vermeyi pek becerememişler sadece romantik bir dizi işte al izle demişler. Oysaki bu diziden öğrenilecek çok şey var öyle LÖNK diye olmuyor bazı şeyler!  Ben sırf karşılaştırmak istediğimden ve hikayenin sıcaklığı beni Tayvan versiyonunda çok etkilediğinden sonuna kadar izledim. Hikaye güzel ama o sıcaklık yok. 
Günümüzün kıyafet değiştirir gibi sevgili değiştiren nesline inat , sonuna kadar SEN diyen aşkı anlatması ve aptalca bir sevginin kalbinizi titretecek boyuta ulaşması... Tayvan versiyonu önerimdir. 2. sezon +16 ama çok orijinaldir ^.^



Spoiler / Bilmenin izleme zevkinizi etkileyeceğini düşünüyorsanız lütfen izlemeden okumayın: Başroldeki erkekle kız arasında gerçek hayatta 10 yaş farkı olması diziye fazlasıyla olumsuz olarak yansımıştı. Samimiyet gerektiren sahneler tamamen samimiyetsiz duruyordu. Üstelik kızın daha reşit olmadığını bilmek adama kendinden 10 yaş küçüğe sapıklık yapıyor, gözüyle bakmama sebep oldu ve senaryonun harikuledeliğine diğer versiyonlarındaki ufak tefek hatalara oranla çok daha fazlaca gölge düşürdü. Hadi onu geçtim bu dizinin en önemli sahnelerinden balayı sahnesi bile kızımızın yaşı dolayısıyla yoktu. Tayvan versiyonunda bayılarak izlediğim 2.sezonu Koreliler çekmedi keşke Japonlar çekmiş olsa diyordum ... Maalesef olmazmış kardeşim :( Ama değişmeyen şey senaryoya olan sevgim, çok sıcak bir senaryo var ve bence en kalbe işleyen, size bir sıcaklık hissettiren Tayvan versiyonu, kesin izleyin derim. +16 olmayanlar 2. sezonu izlemese daha güzel olur . Ama benim asıl orijinal bulduğum zaten  ne Korelilerin ne Japonların çekmeyi başarabildiği yegane 2. sezondu :D



Hana zakari no Kimi tachi e

Bu artık klasik oldu, fazla bahse gerek yok sanırım. Yakışıklılar cennetinde başkaları için azmetmenin gücünü görün!! 



Çok uzattım galiba :/

Sizin okula dönüş dizisi öneriniz?

Görüşürüz ~ Sayanora!
Hana
Lütfen beni takip edip destek vermeyi unutmayın ;)
 Önerilerinize her zaman açığım ..

No comments:

Post a Comment