Sunday, January 5, 2014

You Who Came From the Stars ( 별에서 온 그대 ) [My Lover From The Stars ]


Herkese merhaba~~
Yarın finalleri başlayacak olan birine hain arkadaşları bir diziyi çok ama çok övdü :)


...
'' .. ay o sahnede kız çok komikti..''
'' Hangi dizi ?''
'' Hani şu adamın uzaylı, kadının süperstar olduğu ..''
'' Gumiho tarzı?  Koreliler bu ara fantastik ögeleri sık kullanmaya başladılar, ama sonunu pek bağlayamıyorlar öyle hikayelerin.''
'' Daha sonuna çok var, hem çok eğlenceli gidiyor. Hem sen daha oyuncuları duymadın kekeke  ''

Acaba hangi dizi?  ~~




Yıldızlardan Gelen Sen (You Who Came From the Stars - 별에서 온 그대 )

Şu aralar Beautiful Man'i izliyorum ama malum yeni bölüme daha bir kaç gün var, yeni bölüm çıkana kadar boş durup adam akıllı sorumlu olduğum 700 sayfayı okumayı planlıyordum ki...

Dediler
''Dizinin oyuncularını duymak ister misin? ''

Cevabımı beklemeden
 >Queen In Hyun's Man'den kalplere akan 유인나 / Yoo In Na !



My Daughter Seo Young dizisiyle Kore'de geçtiğimiz yılın en yüksek ratinglerini alan 박해진 / Park Hae Jin!


Dedim '' Aceleye gerek yok , bölümler biriksin, hem sınavlarım da bitmiş olur :D ''

Dediler  ''Ama Jun Ji Hyun da oynuyor ''O.o 

!!'' G-Dragon'un şarkısında geçen Oh My God! Jun Ji Hyun mu? ''


Uzun zaman oldu Jun Ji Hyun ~~




Bir de ailecek  çok severek izlediğimiz The Moon That Embraces The Sun'dan  , Kore'nin en çok reklam filmi çekme telifi alan oyuncusu Kim Soo Hyun da uzaydan gelmesin mi?


Resim korea-fan'a aittir.

 Başka  çarem olmadığını anlayıp yemek yerken açtım diziyi... ^.^

Konusu bana  ilk bölümü izlerken  Gu Family Book'un devamıymış gibi hissettirdi. Yazarı araştırdım CNBlue Kang Min Hyuk'un oynadığı popüler hafta sonu dizisi You Who Rolled In Unexpectedly'nin yazarı yazmış, Gu Family Book'la bir alakasını göremedim.   Park_Ji_Eun_(yazar hakkında ayrıntılı bilgi için )

Sonraki bölümlerde konu devamı gibiyse  de çekim teknikleri ve  gelecek-geçmiş geçişleriyle farklı hava katılmaya çalışılmış olduğunu anladım. Sıkıcı olmaması için eklenen ufak tefek karakterlerin hikayeleri (kütüphanedeki kadın, diğer ünlüler Dal Shabet gibi, katil olmasından şüphenilen abi, avukat..)  hoşuma gitti.

Kadro çok iyi Jun Ji Hyun'un oyunculuğuna dikkat ettiyseniz, duygu geçişleri çok iyi. 
Diğer oyuncuların hepsi henüz kendini diziye kaptırmamış, her bölümde daha çok alışıyorlar gibi ~~

Birinci bölümü ''ortalama'' buldum, izleyenler ''Nasıl yani?'' diyebilir:

resim koreandrama.org

1) Şöyleki Beautiful Man'in ilk bölümüne göre çok çok ortalamaydı, son sahne hariç.
Beautiful Man'de de ilk başta pek çok gizemli karakter ve sır vardı, bunun yanında eğlenceli karakterlerde vardı. Fakat karakterlere ilk bölümden siz çaksanız dahi LÖNK diye ''şudur'' denmemişti. Hatta yazar ilerleyen bölümlerde öyle twistler yapmış ki, ilk bölümdeki  zanlarımın bir kısmı fos çıktı.

Burdaki sırlarsa hafif tutulmuş; yani bazı şeyler bölümler ilerledikçe açığa kavuşsa da BM'deki gibi önce merakı salıp sonra sizi Sherlockculuğa davet etmiyor .

Bazı şeyler açık değildi, mesela ben '' Ne kadar pahalı ev, bir yalıtım sistemi yok mu, yan komşu ne dese duyuyor'' diye düşünüyordum, sonradan fark ettim; o çocuğun özelliğiymiş :D


2) İlk bölüm için bazı sahne geçişleri çok ani olmuş, bütün karakterlerden azcık gösterip tanıtmaya çalışmışlar (geçmişteki-şimdiki )  bazı sahnelerde geçişin temeli olmadan PAT diye sahne geliyor, misal ; birden bire tanımadığınız 3 iş adamının konuşmasına gidiyorsunuz, biri telefonundan gizlice bir şey yapıyor.
(onun gizliliği de çok sürmedi :D )

3) İlk bölüm  klasik bir geçmiş-günümüz veya reankarnasyon mantığı ( Rooftop Prince, Queen IHMan, Gu Family Book...) olduğunu düşündürdü, keşke o en sondaki ''Ömrümün bir kısmı askerde geçti '' gibi ilginç bir kaç öge daha koysalardı. (Sonraki bölümlerde daha çok sevdiğimden böyle diyorum, ilk bölümün izlenimi güçlü olmadığından diziyi izlemekten vaz geçenler olabilir)
Tabi ilk bölümde güzel sahnelerde vardı, yanlış anlamayın :) 

Yalnızca klasik bu gibi sahneler yüzünden dizi kopyalanmış olduğu iddiaları ortaya atıldığından,mahkemelik olduğundan böyle ögelere dikkat edilmemesini eleştiriyorum. 

Yine de konusu ve çekim teknikleri bir hayli hoşuma gitti. Orijinal ögeler olduğu gibi Kore dizilerinde sık gördüğümüz klişeler de var; ki artık o kadar çok dizi var ki benzer ögeler kaçınılmaz. İlerleyen bölümler ilk bölüme göre daha güzel işlenmiş. Baş roldeki kızın kişiliği çok hoş, filmi eğlenceli hale getirmiş. 

Tarihi ve günümüz şeklinde iki farklı dönem çekimi arasında gidip gelmek set hazırlıkları ve oyuncular açısından yorucu bir hadise, emek verdikleri açık :) Oyuncu kadrosuna burdan teprük koyuyorum :D

Marry Him If You Dare'ı bitirmeden beğendim  diye yorum yazdığıma pişman olduğumdan , erkenden beğendim demeyeceğim :)

Bekleyip göreceğiz , beğenecek miyiz :)




No comments:

Post a Comment