Thursday, May 22, 2014

Dayım Kafe'de Telefonunu Unutmuş... Anneannem Organ Mafyası Kaçırdı Sandı..


Son olaylar nedeniyle hala içimde pek yazma isteği olduğunu söyleyemem. Bir de nedense ben pek kısa yazmayı beceremiyorum sanırım saatlerce PC başında kalıyorum :D tabi final haftası yaklaşırken içim rahat etmiyor.


Neyse bugün öyle neşe olsun diye başımdan yeni geçen bir hadiseyi anlatmak istedim; Sait Faik tarzı durum mu anlattım yoksa Sabahhattin Ali gibi mi yazmaya çalıştım bilmiyorum ama ikisini de severim , tarzına siz karar verin ;

Benim ''sülailem'' kalabalık bayaaa ... Annemler 7,  babamlar 4 kardeş. Bir de bunların çocukları falan, aslında yazacak malzeme çok oluyor :D
Bütün bu kalabalık aileden Türkiye'de olup, büyükşehirde (Ankara) yaşayan bir biz varız(sayılır :D).

Şimdi bunu neden söylüyorum durup dururken ?
Yaşlıların ve pek çok diğer Karadenizli'nin büyük şehirde sık ve güruh halinde,bir kaç günlüğüne haneye ziyaretini gerektiren ne işi olur dersiniz?

HASTANE !

Dedem ameliyat olduğu için sülailemizin %70 i devamlı olarak evimizi ziyaret etmekte ve dönen o kadar olay varki aradan bunu seçtim :))

Yüzlerce dayımdan ; Dayı No 1 diyeceğim, Çukurambar'da lüks bir kafede akşam 10 sularında telefonunu unutmuş, telefonu aradığımızda açan adam ; telefon sahibini pek çok arayanın olduğunu söyledi ve telefonu alabilecek yakınlıkta olduğumuza kendisini inandıran kadar telefonda eşgal tarifi yaptırdı :D ( Düşünceli adam öyle rastgele insanlara vermiyor tabii ) . Dayı no 2 sakince telefonu alabilecekleri yerin tarifi için anlaşmaya devam ede dursun..
Anneannem büyükşehir ona nasıl bir korku saldıysa '' Ora nereymiş?hemen gidelim,
başına kesin bi iş geldi bunun,
 büyükşehirde telefon mu unutulur, şimdi bu yorgundu; ya  bayıldıysa ? O zaman baygınlıktan istifade  kesin organ mafyası kaçırmıştır ...'' teorileriyle ayağa kalktı hop oturup hop kalkıyor ...
                                 

Diyorum anneannecim adam Çukurambarda TELEFON unutmuş, kafede ... Korkulcak bir şey yok orası nezih bir semttir hem de telefonu herkes unutabilir, şimdiki telefonlar kocaman cebe sığmıyorki... Masaya koyunca unutmuştur işte... ''

O sırada savcılıkta çalışmakta olan dayı no 3 ; '' Öyle deme yeğenim biz geçen yıl böyle bi mafya çökerttik çok tehlike bu işler...''

OMG , ne alaka yav ? :S


Artık adresi almış olan ve öğretmenlik mesleğiyle iştigal ettiğinden diğerlerine nazaran insanların ufak tefek unutkanlıkları olabileceğine,  mini mini öğrencilerinden kanaat getirmiş Dayı No 2 ; Yaaa benim öğrenciler sınıfta hep bişeyler unutuyor, hepsini organ mafyası mı kaçırcak , telaşlanmayın'' dediyse de anneannem telaşlı ... Oğlum telefon unutmuş telefon  !! Ya kestilerse, haberimiz olmıycak ?!


  Dayı No 2 bana ''Büyüktür sakin kalalım '' dermişçesine mekanı söyledi , ben dedim 
''Ben orayı biliyorum , biz sakin olan  Dayı No 2 ile taksiye atlayıp gidelim, 3dk'ya üstümü değiştirip çıkarım ''
Ben üstümü 1 dk'da değiştirdim ama ne çile anneannem 10 kere kapıyı LÖNK diye açıp '' Bir dakika bile değerli, ya kestilrse, kan kaybından ölürse? Acele etsene çok ağırsın , böyle olmıycak ben dayanamıyorum . Yavrruuuummm sen oralardayken ben burda duramam, bende geliyorum gibisinden kendini kapıya salmaya başladı , kapımı açıp bana laf etmediği o nadir 3 saniyelerden birinde anneme ''sen şunları arabayla götür taksici hastaneyi neyim geç bulabilir '' demiş olsa gerek annem de ok gibi kapıdan çıktı. Dedi '' Tamam ben götürürüm biri falan kaçırdıysa o iş uzar taksiyle olmaz !! ?? ''


Anne inanmıyorum adam telefonunu ÇUKURAMBAR'da unutmuş , KAFE'de... 

-Ama kızım anneanneni görmedin mi? ya bir şey olursa? Dediği gibi burası Büyükşehir ... ''

Ben olayın büyütülmesiyle sinirlendim falan ... Tam sokağa indik , telefon çaldı '' Alo  , ben  Dayı No 1 , tuvalete girdiydim cebimden düşmesin diye masaya koymuştum 5 dakikalığını unutmuşum 75 arama gelmiş, neyse telaş yapmayın '' dedi ve kapattı.
Biz tekrar eve dönene kadar anneannem 3bin 500 aleme arayıp bizim oğlan telefonunu unutmuş ya ölürse gibi aramalarda bulunmuş olduğundan millet de dayılarımı  arayıp durdu :D 



Neyse biz eve geldiğimizde asıl komik olay vuku buldu ;

Anneannem dayımla konuşunca ''Anne Yüreği '' öyle bir rahatlamış ki ... 
Bir şeyler atıştırırken gayet relax 
'' Siz de gereksiz telaşlanıyorsunuz , 40 yaşında adam, telefonunu unuttuysa tabii ki döner alır ! Öyle ortalığı velveleye ne gerek var ?! ''

Yorumsuz :DD










No comments:

Post a Comment