Tuesday, September 16, 2014

Mamonde Mask Sheet #Magnolia Whitening [Mini Review TR/ENG]


Hello everyone I'm back with a mini review!
 I needed some whitening for my increasing redness and I used this mask. Claiming it as a  whitening mask is really wrong of Mamonde !!!This is not a whitening mask!
This mask had a really good texture and decent smell. I put it on my face around 20 mins to get a ''pure'' look. Thanks God , i used it at night, if it was morning I was done ! 

After removing mask, my face felt moist,soft and relaxed. But when I look at the mirror I saw all the redness and red spots got crazy! 

I wasnt planing to write a review so I didn't took before & after pictures, but now I feel I should have done something !

It was more like a brightening mask. Yeah, on a good skin day or just for dullness it might be good mask to use at night. 
But it made my face look really oily  not glowy but very shiny. Being shiny was bad, because it emphasized all my red spots !! It brightened my face overdose. Black heads and pimples were shining brightly. At least till morning their color got  normal

If they would claim that it was for brightening I could use it on another day . 
Thinking that I used a whitening mask my expectations was totally different !I wanted to warn people about being cautios with Mamonde mask's claim . They are good quality but you know the effect chances according to your face condition.
It doesn't work on redness. But for dullness in dry skins it might be helpfull.

Here is my new instagram account ; http://instagram.com/meishenmeblog


Merhaba arkadaşlar! Bugün size beklenmedik bir ürün yazısıyla geldim. Normalde pek maske yorumu yazmıyorum ama bunun hakkında yazmak istedim. Çünkü ''Whitening /Beyazlatıcı'' olduğu söyleniyor oysa ki bu bir ''Brightening /Parlatıcı '' maske. Amaçları ve kullanım alanları farklı olduğu için dikkatli olunması gerekiyor.
Whitening maskelerin kızarıklıklara iyi geldiğinden bu linkteki beyazlatıcılar hakkımdaki yazımda bahsetmiştim. Son zamanlarda yüzümde kızarıklar oluşmaya başladı bir şeye alerjim var bilemedim Bazen ufak ufak kabarıyor cildim. Ben de bu kızarıklıklar azalsın diye beyazlatı maske koleksiyonumu açıp güvendiğim bir marka olduğundan ''Mamonde'yi'' seçtim . Diğer maskelere göre daha pahalıydı (5-6 tl civarı) o yüzden uyarıyorum ; her cilde her markanın iyi denen ürünü gidecek diye bir şey tabi ki yok, ne kadar para harcadığınızın önemi yok! Cildinize 2 ay önce yarayan ürün 2 ay sonra hiç bir işe yaramayabilir.
Eğer yüzümün kuru ve soluk göründüğü bir günde kullansaydım bu maske harika olabilirdi ama ''whitening '' denmesine güvenerek kullandığım için yanıldım. Önceden hakkında yorum okumadığım bir ürün olduğundan olabilir :(
Maskenin dokusu pek çok maskeye göre çok daha kaliteli, kokusu rahatsız edici değil. Yüzümden ilk çıkardığımda yüzümü yumuşacık,nemlenmiş ve rahatlamış hissettim . Ama aynaya bakınca şirkete kızdım ''Bu whitening değil, brightening yazsaydınız ya! '' diye.
Parlatıcı maske olduğundan kızarıklığı daha bir parlattı, iyice ortaya çıkardı. Allahtan gece yatmadan önce kullanmıştım sabaha kadar normale dönmüştü.

Maske için benzer anılarınız var mı ?

Bu arada bloğumuzun yeni instagram hesabı ; http://instagram.com/meishenmeblog 



No comments:

Post a Comment