Tuesday, April 15, 2014

2014 KORE KÜLTÜR BURSU - See You in Seoul !







Merhabalar sayın okuyucularım!! 2 haftadır sınavlarım ve kültür bursu hazırlıklarıyla dolup taşmıştım, bir de dedem hastaneye yattı falan... Kısacası çok stresliydim, hayatımda çıkmadığı kadar sivilcem çıktı, anlamadığım kuru ciltte bu kadar acılı sivilce nasıl geçecek :( 
Neyse Akdong Musicians'ın yeni şarksını dinleyip '' Don't worry worry '' diye baya rahatlayayazmıştım ki telefonum çaldı ;

Heyecanla bekliyordum tabii, ama sınavlarımın bittiği şu günde kafamı boşaltmaya çalışıyordum ki;



Gelen telefon 2014 kültür bursunun son aşamasını geçip geçmediğimin haberini verecekti. 
Acaba...


''Bu telefonu aldığınıza göre burs için seçilmiş bulunuyorsunuz!''''Ben... Gerçekten mi? Yani... ''''Geçtiniz, pasaport fotokopinizi de çoktan verdiğinize göre belgelerinizi Kore'ye göndereceğim 1 ay içinde size bir e-posta gelecek onu beklemelisiniz'''' Çok teşekkür ederim, gerçekten çok teşekkür ederim. Apıro du çal halgoeyo! '''' (Anladık -içinden dedi bence :D-) Gidince daha çok geliştirirsiniz inşallah.''...
Telefon kapandığı anda ben ;


Baya bir cırlayıp (çığlığın çirkin hali ) tepinmeye başlayıverdim ;


Sonra arayıp babama ve anneme haber verip tepinmeye devam ediyordum ki, dedim hemen sevgili Şerife'nin yaptığı gibi burs aşamaları hakkında internet ortamına bilgi katsam enerjimi daha yararlı işlere harcamış olurum :D ehe çok sempatiğim ~~



İşte Adım Adım Kore Kültür Bursu;


***Öncelikle Korea-Fansı ve Kore Kültür Merkezinin sayfasını sıkıca takip edin ki  başvuru zamanını kaçırmayın ;) 
Sonrasında ben Şerife'nin Bu Linkteki bloğundan bolca anılarını ve deneyimlerini okudum, sonra mail atıp önerilerini istedim. Allah razı olsun yardımı çok büyük oldu ;) 

BEN N'APTIM?

Sınav haftam olduğu için ''Bunla uğraşsam da kazanabilir miyim ki, boşa zaman harcamasam mı?'' diye düşündüm .


Sonrada '' Üşenmeyi bırak ve dizi izleyip, youtube'da videodan videoya atlayacığın vakitte oturda 2 kelime özgeçmiş yazıp kısacık formu dolduruver '' dedim . 


Demesine de....Özgeçmişi nasıl yazacağım konusunda kafam çok karışık olduğundan ne yalan söyleyim 1 sezonluk dizi kadar vakit harcadım diyebilirim, yazdım yazdım '' Şurdan mı başlasaydım? Acaba beni sadece OPPA bilen bazen sapıklığa kaçan kızlardan mı zannederler? Tarihi dizide seviyomm ben ki.. Ticarette yapmak istiyorum Kore'yle..  '' derken milyon kez yeniden yazdım.
En sonunda Şerife dedi ki ''Tek bir noktaya odaklanma, her şeyden biraz bahset. Gelecek planlarında Kore'de uzunca yaşamaya dair bişey olmasına gerek yok, zaten bu kültür bursu, gidip gelince kültürlerini anlatabilecek birini arıyorlar '' bu sözler ... Tek kelimeyle rahatlatıcıydı :D

ÖZGEÇMİŞ YAZIMDA

 Kore'nin kuruluş felsefesinden, eğitimsel öğretilerinden, dizilerinin çekim tekniklerinden, müzikal izlemek için gidilecek bir ülke olduğundan , Türkiye- Kore arası yapılmış ticaret anlaşmalarından, 1988 Olimpiyatlarından, Japon Sömürgesi Döneminden, Kore Savaşı sonrası kısa sürede teknolojide ve politikada gelişmelerinden, Ban Ki Moon'dan , güzellik ürünlerinden ve bir kaç gündem konusundan daha kısaca değine değine bahsettim. Bir sayfaya sığsın diye ayrı bir 3 saatimi kısaltmaya ayırdım :D


En son Kore için KRAZY olduğumu söyleyip, Kore insanın ülkesini tanıtmak için yaptıklarını gözlemleyip ülkem içinde bu alanda bir şeyler yapmayı çok isteyeceğimi söyledim. Çok yorulmama rağmen yinede geçer not alır mıyım bilemiyordum. Sınav haftam olduğundan harcadığım 2 günden sonra daha fazla zorlamadım :D

REFERANS MEKTUBU


İnternet sayfasında referans mektubu formu vardı, onu doldurup Korece kursu hocama imzalattım. Ama kendisinden çok fazla kişinin imza istediğini bu yüzden okuldan bir hocamdan aldığım referansın daha etkili olabileceğini söyledi.Ben de bir de okul hocamdan referans  aldım.

İNGİLİZCE VE DİĞER RESMİ BELGELER

Benim KPDS yani YDS belgem vardı, ÖSYM'nin denklik sayfasından TOEFL ve IELTS denkliklerini buldum ve koydum . Korece'den henüz hiç sınav belgem yok . 
Türkçe öğrenci belgesi ve transkripti de okuldan alıp ekledim. Pasapotumunda fotokopisini aciliyeti olmamasına rağmen ne olur nolmaz diye koydum.
Ayrıca benim için extra puan getirebileceğini düşündüğüm belgeleri de koydum. Mesela; Kore Turizm Organizasyon'un bir etkinliğinden verilen belge, CJ staj belgem ve  staj danışmanımın tavsiye mektubunun da fotokopilerini ekledim.
Transkripti evde unuttuğumdan Kore Kültür Merkezine 2 kez gitmek zorunda kaldım. Ne demişler akılsız başın cezasını ayaklar çeker. O sırada inşallah harcadığım zamana değer diyordum çünkü bir sonraki gün çok önemli bir sınavım vardı...

AŞAMA 1; Mission Completed!

Sonuçların açıklanacağı gün sürekli telefon bekliyordum. Sonra mülakata çağrıldığımı duydum!!


Sevinmek için çok erkendi, hemen hazırlık yapmalıydım, mülakatlar hakkında bissürü şey öğrenmeliydim. Yine Şerife'nin çok yardımı oldu ;Bana ''Mulakatta İngilizce konuşma düzeyini ölçecekler ztn yazılı sınavda gramere felan bakmazlar ama kompozisyon yazdırıp mülakatta da onla ilgili sorabilirler..Ben koreye ilgiliyim sadece kore dizilerine değil tarihine  kültürüne de ilgiliyim..Ailenin burda oldugundan haberi var mi? neden kore? neden seni secelim? koreye gidip gelsen iki ulke arasinda temsil edebilir misin? kore kulturunu yayabilir.misin? yuksek lisans dusunur musun? korede yasamak dusunur musun? kore yemeklerini yiyebilir msin? gibi cesitli sorular soracaklar farkli birsey gelecegini tahmin etmiyorum..Baslangicta da nerdn geliyorsun hangi okul kacinci sinif gibi klasik seyler sorarlar..sen bu sorulara hep kendinden emin cevaplar verduraklama..Kazanacagindan emin bir şekilde git .Kendine güvendigini belli et. yani seçilmesen de senin illa da gideceğini anlasınlar :) '' dedi ve zaten bunlar kilit noktaymış!


MÜLAKAT ; HAZIRLIK AŞAMASI

Mülakat için pek çok kişiye danıştım  tabii. Babam dedi ki  spor ayakkabıyla gelsen ben olsam elerdim ''Hiç ciddiye almamış '' diye düşünürdüm. Ama mülakata şehir dışından gelen kişiler yolculukta rahat giyinmeyi tercih edeceklerinden ben hoş karşılanabileceğini düşündüm . 
Zaten mülakat günü çoğunluk günlük kıyafetleriyle rahatça giyinip gelmişti. 
Ben de babamın tavsiyesiyle uzun yeşil bir gömlek ve siyah kumaş pantolon giydim çok çok hafif makyaj yaptım ( stresten çıkan sivilcelerimi kapattım) 
Babam ''Sakın bembeyaz giyinme'' dedi. 
Onun mülakatlar için değişik tespitleri vardır, bir seferinde demişti ki '' Mor kravat takan adamı kesin eleyecekler'' Neden dedim, ''Öyle işte mülakatta mor - lila kravat olmaz , yeşil ve kırmızı gibi renkler ihtimali yükseltir ama çok uçuk tonları değil tabii.'' demişti sonradan o adamın elendiğini öğrendik :D

Tabi seçilmek için asıl önemli olan DİL  !


Mülakat günü sabah erken kalkıp İngilizce telaffuzum da sıkıntı olmasın diye İngilizce videolar seyrettim .
Keşke aynı şeyi Korece içinde yapsaymışım :(


Korece kendinizi tanıtmaya iyice çalışın, tabi alakasız şeyler söylemeyin , mülakat konusu kapsamında kendinizi tanıtmanız gerek ;) 


Mülakata gitmeden Holika Holika'nın mülakat maskesi vardı onu denedim, nemlendirip aydınlatıyormuş :D Krem falan sürünmekten daha hızlı etkili olduğu için sevdim. Sonra ayna karşısında biraz  çalıştım.


Youtube'da İzlediğim mülakat videoları ne ukalaca ne de aşırı mütevazi olmak iyi değildir diyorlardı. Kendini çok beğenmiş durmamalısın ama kendine güvenin var gibi hissettirmelisin falan filan... 

Neyse, ben KKM'ye geldim baktım, insanlar günlük hallerinde bildiğin öğrenci tipindeler. Koresever çoğu kişiye has o sevecen bi halde bakınca anlaşılıyor zaten :) Bazısı biraz çekingendi hiç konuşamadım ama bazısıyla 2 dkda gülümseyerek sohbete dalmıştık bile :D

YAZILI SINAV

Önceden mülakat hakkında hiç bir bilgi verilmedi. Ama Şerife'nin dediği gibi kompozisyon bekliyordum.

Bakalım yazılı mülakatta İngilizce neler sormuşlar?


1- Kore yemeklerinin neden dünyanın en iyi yemeklerinden olduğunu açıklayın.
2- Kore geleceğiniz için ne ifade ediyor?
3- Kim Yuna kimdir? Kore halkına neler öğretmiştir?
4- Farklı ortamlara, kişilere, koşullara vs uyum sağlayabileceğinizi ispatlayan örnekler verin.


Sorular genel olarak Kore'yle ilgilenen herkesin az çok bişeyler yazabileceği tarzda gördüğünüz gibi . Bende baya yazdım, özellikle Kim Yuna'yı sormaları çok hoşuma gitti, kendisine çok saygı duyuyorum.
Kore yemekleri içinde; Amerikan ve Avrupa yemeklerine göre daha hafif pizza, hamburger deyince bitmiyor, mezeleri, deniz ürünleri mutfağı , çorbası ve hiç bir parçayı israf etmeyen yapılarıyla çok iyiler falan dedim. Gelecek kısmı biraz karışık, benim Kore'de uzun yıllar yaşama hayalim yok, sadece ara sıra gidip konserde zıplayıp, dizi seti ziyaret edip, bir kaç ünlü müzikal ve tabii bissürü alışveriş yaparak eğlenme hayalim var. 
Hukuk okuyorsanız yurt dışında eğitim zaten çok zor, bide ben çok çok kısa bir süre yurt dışında yaşadığımda ülkemi aşırı özlemiştim. Yurt dışında bir süre gidip eğlenmek harika bir şey  ama devamlı kalmak çok farklı ... 
Neyse bunu  mülakatta sözlü olarak da sordular, önemli bir soru yani.. 
Uyum sorusuna; yurt dışında daha önce gittiğim yerleri ve sertifika almak için gittiğim bilgisayar kursunda en küçüğü benden 27 yaş büyük amca ve teyzelerle anlaşabildiğimi yazdım :D Komikim dimi ^^

Yazılı ile sözlü mülakat arasında 30 dk dinlenme süresi vardı, şehir dışından gelenlere kafeteryada kahve ısmarladım ( Kahve bedava KKM'de :D, yazar burda abartıyor)

Boğaziçinden ODTÜ'den Hacettepe'den başta İngilizce öğretmenliği olmak üzere çeşitli bölümlerden Koresever öğrenciler... katılımcıların okullarından bir şeyler hissetmişsinizdir ;)

Neyse benim mülakattan sonra sınavım olduğu için 2.sırada beni aldılar, 1.sırada alacaklardı ama o sırada  kendime çeki düzen veriyordum, sırayı kaçırmışım  :D 

MÜLAKAT SIRASINDA;


Güler yüzlü bir şekilde girdim, Türkçe olarak günlük bir kaç şey soruldu, sonra Korece kendini tanıt dendi; ben birden heyecanlandım. Kafamda önceden keşke harfi harfine oturtsaydım dedim


Çünkü önce -imnida kalıbıyla başladım sonra birden saçma bir şekilde -iyeyo ile konuşmaya başladım. Yüz kez falan Hangukorıl çuaheyo, Hangukorıl kongbuheyo, Hangukorıl yonsıp heyo tarzı birbirini tekrarlayan şey söyledim :D Sonra bir an kendime geldim ki İngilizce kısma geçmişiz..
Dizileri sevdiğimi yazdığımdan , hangisini neden en çok sevdiğim soruldu. Ben de Gaksital ve Çakkan Namja dedim . Gaksital'i neden sevdiğimi anlatırken bir ara elimi kolumu fırlatarak Gaksital gibi çatıdan atlar pozisyonda konuştuğumu sanıyorum, o sıra dizinin duygusu beni ele geçirmişti :D Sonra açıklamak için ''Bu diziyi ailedeki her üyeyle ayrı ayrı izledim yani bi 4 kez , (her seferinde belli sahnelerde ağlamaktan başıma ağrılar girdi diyemedim tabi :D ) çok etkileyiciydi '' dedim.

Sonra Kore'yle ilgili gelecek planlarımı sordular. Yüksek lisans olayı çok zor dedim yalan yok :) CV'ye ticaret yapmak istiyorum yazmışsın  ama hukuk okuyorsun ne alaka gibi bir şey sordular ben de burda kendimce kulağa  mantıklı gelmesine uğraşarak saçmaladım.


Türkçe olarak İngilizce'yi nerden öğrendin, nerelisin gibi sorular soruldu ve çıkabilirsin dendi. 
Ben çok kısa sürdüğünü düşündüm ve çok konuşmuş olmama rağmen kafamda söylemek istediğim pek çok şeyi söyleyemediğimi fark ettim ...


Mülakattan çıktığımda sırasını bekleyen diğer arkadaşlar bir ipucu verir mi ki der gibi bakıyorlardı sanki ya da bunu ben uydurdum :D


Bekleyenlere Korece kendilerini nasıl tanıtacaklarını iyice çalışmalarını söyledim ve çıktım :D


Sonra Kuğulu Park'ın ordan Kızılay'a doğru yürümeye başladım. İyi söylediğimi düşündüğüm şeyleri hatırlayıp gülümserken acaba şöyle demeseydim dediğim şeyler hatırıma gelince tuhaf yüz ifadeleri takındığımın farkına yol kenarındaki taksici amca sesli gülünce vardım :)) 
(Amca çok ayıp seninde kafan zaman zaman karışmıyor mu? Yürürken kafanı düşüncelerin istila ettiği olmuyor mu yani ? )



Sonra hafta sonu boyunca sınavlarım olduğundan kafamı kaşıyacak vaktim yoktu ve çok gerilmeden geçirdim ama mülakatlardan hemen sonraki sınavım berbat geçti ve en sevdiğim ders olmasın rağmen :( 

Kore'ye gitmeye hak kazanmış olduğum için mutluyum, bütün yoğun işler hep aynı zamana denk gelmiş bulunduğundan şu saatlerde kafamı habire kaşıyacak kadar vaktim var, sıkıldıkça kaşıyorum ^^  
Bir daha ki sınavlarıma daha çok çalışacağım, daha az dizi izleyip daha çok kitap okuyup, daha çok ürün yorumu yazacağım... İNŞALLAH :)

Bir de bu şarkı inşallah daha populer olur, çok tatlı çünkü... Ve Kore'nin birbirine fazlaca benzemeye başlayan kız grup şarkılarının arasında ayrı bir rengi var ~~ ( Diğer şarkıları da severek dinliyorum ama bu kızlar genel konsept olarak farklı bir çizgide bunu belirtmek istedim) Çok çalışıyorlar ve iyi bir karşılığı hakediyorlar bence :) Sözlere dikkat !



Sorular, temenniler , öneriler ve daha fazlası için yorum bırakmayın hatırlayalım lütfen ;)









No comments:

Post a Comment